Sanatçı: Otta Dix
Bir dünya savaşının yaşanmış ve bir dünya devriminin yaşanmamış olmasının 1920'lerde Avrupa'da yarattığı ruh halinin en anlamlı göstergelerinden biri, Oswald Spengler'in çetrefil bir dille yazılmış, "Batının Çöküşü" kitabının 1918'de yayınlanır yayınlanmaz popüler bir 'best-seller' haline gelmesiydi. "Çöküş", hastalık", çürüme", "yozlaşma" iki savaş arası dönem boyunca içinde yaşanılan dünyayı betimlemek için en sık başvurulan kavramlardı.
Thomas Mann Batı dünyasının önündeki entelektüel ve varoluşsal seçenekleri karşılaştırdığı ve tartıştırdığı "Büyülü Dağ" ( 1924) romanına mekan olarak bir sanatoryumu seçti. Bir yandan Avrupa'yı savaştan koruyamamış olan geleneksel terbiye ve değerlere duyulan inanç yitirilirken, diğer yandan geri olan her şey genel yozlaşmanın bir sembolü gibi değerlendiriliyordu.
Örneğin Caz, popüler kaynağına karşın, Otto Dix'in 1927-28 yıllarında yaptığı "Triptychon Grossstadt'da (Büyük Şehir Üçlemesi) olduğu gibi, sefahatle özdeşleştiriliyordu.
[Ayrıntılar için, resmin üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz.]
Metnin Kaynağı: Sosyalizm ve Top. Müc. Ansk. cilt 2, İletişim Yayınları, s: 656
ayrıca bkz.
https://www.youtube.com/watch?v=z-4hKcOnoBk (tablonun bulunduğu sergiden görünüm)
https://www.youtube.com/watch?v=FFrUh2hQVxg (tabloları..)
https://www.youtube.com/watch?v=akDfjifD2DU (Biyografisi)
Büyük Şehir Üçlemesi- Gross Stadt (Metropolis), 1928
Bir dünya savaşının yaşanmış ve bir dünya devriminin yaşanmamış olmasının 1920'lerde Avrupa'da yarattığı ruh halinin en anlamlı göstergelerinden biri, Oswald Spengler'in çetrefil bir dille yazılmış, "Batının Çöküşü" kitabının 1918'de yayınlanır yayınlanmaz popüler bir 'best-seller' haline gelmesiydi. "Çöküş", hastalık", çürüme", "yozlaşma" iki savaş arası dönem boyunca içinde yaşanılan dünyayı betimlemek için en sık başvurulan kavramlardı.
Thomas Mann Batı dünyasının önündeki entelektüel ve varoluşsal seçenekleri karşılaştırdığı ve tartıştırdığı "Büyülü Dağ" ( 1924) romanına mekan olarak bir sanatoryumu seçti. Bir yandan Avrupa'yı savaştan koruyamamış olan geleneksel terbiye ve değerlere duyulan inanç yitirilirken, diğer yandan geri olan her şey genel yozlaşmanın bir sembolü gibi değerlendiriliyordu.
Örneğin Caz, popüler kaynağına karşın, Otto Dix'in 1927-28 yıllarında yaptığı "Triptychon Grossstadt'da (Büyük Şehir Üçlemesi) olduğu gibi, sefahatle özdeşleştiriliyordu.
[Ayrıntılar için, resmin üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz.]
Metnin Kaynağı: Sosyalizm ve Top. Müc. Ansk. cilt 2, İletişim Yayınları, s: 656
ayrıca bkz.
https://www.youtube.com/watch?v=z-4hKcOnoBk (tablonun bulunduğu sergiden görünüm)
https://www.youtube.com/watch?v=FFrUh2hQVxg (tabloları..)
https://www.youtube.com/watch?v=akDfjifD2DU (Biyografisi)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder