25 Aralık 2015 Cuma

Tarancı Bakşılarının Duası


Kur’anın başı “bismillah”, 
yola girdim bismillah, 
dağlar başına (tepesine), yalnız çam ağacının yanına çıktım, 
yalnız kır size ayin yaptım, 
Allah…  

Ay yarımı gibi dolu yüzlüler, kalem kaşlılar, sünbül saçlılar, tatlı sözlüler, çakır gözlüler, 
hey hey hey! 

Esir edenler, bulutlara binenler, havaya çıkanlar, deryayı geçenler… 


Kendin verdiğin derdi kendin al tanrım… 

Kırklar kırk oldu, 
bastığın yer gül oldu,  
pirler hakkına diliyorum,  
analar hakkına diliyorum, 
ya Allah hey hey!  

Taştan ağır günahım, aciz kulunum…
Yolda gecikmeyiniz. 
Yolda gecikirseniz yüzümü kara kılmayınız. 

Yermenke’de savaşan, üzengisini kan eden, kızıl kanla boyayan, saçları beline sarmaşan 
“güneş perileri”, 
“ayhanları”, 
“ay perileri”,
“ayhanlar” 
ya Allah ya Allah! 

Kaynak: Tarancı bakşılarının [baksı] duasından seçmeler, L Ansari, Uygur İl Edebiyatı, Tarihte ve Bugün Şamanizm. 

ayrıca bkz. https://tr.wikipedia.org/wiki/Baks%C4%B1

Biçimlendirmeyi ben yaptım DK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder